SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Alla inlägg den 13 september 2018

Av Peter Thorsson - 13 september 2018 15:02

 

En tredje skiva för tre kronor från Saron secondhand blev en industrimetalskiva på bolaget Earache. Ännu ett band jag aldrig hört men jag blev riktigt positivt överraskad av denna skiva. Ta lite Nine Inch Nails, lite Ministry och lite Rammstein och vips har ni Society 1. Blanda sedan in lite Killing Joke också så tycker jag mig ha täckt det mesta. Mycket melodier i allt det hårda bjuds vi också  och det är ju inte fel. Det är så jävla kul när man överraskas positivt av sådant här och det blir ganska ofta så när jag chanshandlar. Visst blir det ofta tvärtom också men det finns ju så mycket bra band därute från förr och nu och jag som trodde jag hade koll på det mesta. Industrimetal som verkligen är bra och min favoritlåt är den suggestiva All you want som borde ha blivet en hit om världen var rättvis men det är den inte så ofta mot Industrimetal-band ;-)

Av Peter Thorsson - 13 september 2018 14:19

Wow, denna skiva köpte jag också på Saron för tre kronor. Köpte helt klart på vinst och förlust men herregud vilken positiv upplevelse. Jag kollar med en gång på Discogs men tyvärr har de inte gjort mer skivor. Först ut är en samhällskritisk låt om A.M.E.R.I.K.A och det är punkigt som bara den och jag gillar verkligen gruppen. Det finns inslag av både Rancid och Nirvana om man säger så och varför inte kolla in de´m om ni får chansen. För ni som gillar distad, halvsnabb punk kommer att älska denna skiva och glöm aldrig var ni först läste om den. Den kom ut 2004 och det var ju några år sedan. En av de mest roliga överraskningar jag har fått när jag chansköpt en skiva genom tiderna och den här skivan kommer att rulla mycket i min CD-spelare. Tack den som skänkte skivan till Saron, du har förgyllt mitt liv!

Av Peter Thorsson - 13 september 2018 13:19

Above The Noise album cover

Den här skivan hittade jag på Saron för tre kronor och jag brukar ju chanse och detta var en chansning som verkligen gick hem. Deras musik är en trevligt blandning av Weezer och Nirvana tycker jag många gånger och det är många bra låtar på skivan. Extremt bra skulle jag vilja säga om en del bra låtar och det är tyngd blandat med melodier och det är konstigt att man inte har hört talas om gruppen innan för de borde vara större tycker jag. Men jag gillar ju lite udda musik så det är kanske därför. Jag menar inte att detta är udda utan mer att jag letar efter nya grupper hela tiden och då menar jag även efter skivor och grupper jag aldrig hört. Det är ju inte så svårt att chansa för det priset om man säger så. Så varför inte kolla efter gruppens skivor och hitta dem om ni gillar lite tuffare typ av indierock.

Indie · Rock
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018
>>>

RSS


Skapa flashcards