SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Peter Thorsson - 1 augusti 2012 16:30

  Kollar man på bandets sättning så är det ingen som spelar synth men ändå är det en ganska synthig metalliknande musik vi får när vi lyssnar till gruppen. 5 kronor på Andra Lång kostade denna också och det är en uppvisning i industrimetal eller vad man skall kalla det. Mycket melodier och kanske lite väl kommersiell skulle säkert en del tycka om detta men jag är ju så dum så jag gillar det som så mycket annat som jag gillar. Bara det finns lite attityd i musiken så uppskattar jag det alltid ganska mycket.  Men finns det bara melodier och hårdhåt så kan jag känna mig nöjd och den här gruppen lyckas faktiskt få fram allt det där. Hur det än är så tycker jag nog att ni bör kolla in denna skiva för den känns udda på ett positivt sätt. I en låt som "Generation Pain" finns det otroligt mycket Metallcia-influenser....vilken bra låt!!!!

Indie · Metal · Synth

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards