SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Peter Thorsson - 19 februari 2012 13:30

  Wow....ibland blir man riktigt positivt överraskad av skivor och Papers skiva var verkligen en så¨dan. jag tror att jag hade några singlar med en gammal engelsk grupp som hette The Papers men detta är en en svensk grupp som bland annat har medlemmar från Bear Quartet......Deras musik är väldigt mycket ljud och väldigt lite andning på något sätt och jag är helt färdig efter en dust med gruppen. Man får som sagt inte mycket till chans att andas och det gör ett mycket riktig intryck på mig. Jag köpte skivan på CD-Centralen för en guldpeng och den är helt klart värd fullpris. De har gjort en ny skiva nyss och den måste jag ha tag på för deras energifyllda musik ger mig riktigt mycket. Som en blanding av B 52´s, Pixies, Bob Hund och Refused för att säga något kanske.....

Indie · Punk
Av Peter Thorsson - 19 februari 2012 13:15

  Tre norska tjejer som jag köpte på vinst och färlust och det visade sig vara en vinst. För den kostade såpass mycket som 20 kronor på CD-Centralen men det såg bra ut och då menar bara inte att tjejerna såg bra ut utan jag fick lite Ramones-feeling på omslaget och det vsiade sig vara rätt. Kanske inte så att de låter som Ramones men att de har lyssnat på grupper som Runaways, Blondie, Go-GO-s, Donnas råder det ingen tvekan om. Norges svar på Sahara Hotnights kanske. 10 små bagateller i popunkvärlden är detta kanske men det är några riktigt pärlor och det blir till att spela denna skiva många gånger mer. Ibland tuffar de till det lite mer som i "Mama Don´t Like" som är en ganska tuff sak som faktiskt luktar lite diesel i all sin tuffhet....mer Runaways än Go-Gos om man säger så. Hittar ni denna skivar så tror jag att ni också faller pladask för denna trio.

Pop · Punk · Rock

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

RSS


Skapa flashcards