SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Peter Thorsson - 14 november 2011 21:15

  Det känns som om det har funnits med grupper, och det har det ju, som har hetat Mother Superior men skitsamma. Smaka på 5 kronor....lagom pris för en skiva eller vad säger ni? Wayne Kramer säger så här om skivan "I was looking for the missing link between Little Richard and 100 watt marshall amp, It´s Mother Superior". Ni kanske får en liten bild över hur de låter i och med detta och det är en mix av 60-talsband som kör American Woman(kommer inte ihåg vad de heter), Cult, Hellacopters, Stones, Led Zeppelin...ja ni förstår att det är ett klassiskt och distat sound som vi får lyssna på på deras skiva "Sin". Det rycker i benen eftersom det är såpass larmig rock n roll i ett ganska makligt tempo som Mother Superior spelar. Så även ni gamla kan hänga med i tempot och jag hoppas att ni lyckas att göra det för det är deras musik värd. Tänk så många grupper det finns som man aldrig hört talas om innan och som ändå är så bra! Musik är livet....eller hur?

Av Peter Thorsson - 14 november 2011 21:00

  Jag har sett skivor med denna gruppen många gånger men inte "vågat" köpa dem men nu slog jag till och köpte två stycken med gruppen för 20 kronor...alltså en tia styck på CD-centralen i Göteborg.  Jag ångrar mig verkligen inte för deras poppiga new wave har spår av många grupper...Blondie, Pretenders, Primitives och The Sounds och ni förstår av den beskrivningen att detta är musik som man blir riktigt glad av.  det är verkligen habila låtar som gruppen levererar och Eva sjunger verkligen bra och hennes röst passar ypperligt till musiken som är fylld av melodier och bra låtar. Det är 13 låtar plus en Leo Sayer-cover som är låtlistan på denna skiva och det finns faktiskt inte ett dåligt spår och skivor som gör mig lad borde göra er glada också. Absolut ingen punk men ack så bra!

Indie · Rock

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

RSS


Skapa flashcards