SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Peter Thorsson - 23 oktober 2011 09:00

  Jag hade nästan glömt den här gruppen. Jag gillade den mycket när de kom och när jag hittade denna för en tia på Cd-Centralen var jag inte sen att slå till eftersom jag inte ens visste om att de hade gjort denna skivan. Denna skiva släpptes 1995 och var tydligen gruppens sista studioskiva även om de har återförenats ett par gånger sedan dess. Alltså 16 år gammal skiva som nu skall recenseras...visst har den tagit lite stryk av tidens tand men jag tycker ändå den har hållit ganska bra och Ned´s Atomic Dustbin var väl tillsammans med Jesus Jones lite stilbildare i denna stil som jag inte alls vet vad jag skall kalla egentligen så ni ser ju på mitt val av kategori att jag lagt den både i indie och garagerock och det känns rätt på något sätt och det känns som en bra beskrivning på deras musik. Jag tycker att det är en trevlig upplevelse att återupleva gruppen igen och NAD hade verkligen något att ge till musikvärlden och jag jag saknar dem nästan.

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

RSS


Skapa flashcards